Tuesday, June 9, 2009

Exam yang meletihkan...

gambar hiasan


Salam..

apa khabar ek korang sume?? semoga sehat2 sejahtera lah hendaknya.. he3, lama dah aku x memblog semenjak masuk zon tidak bebas nie. Aku exam mulai 17 may sampailah 11 jun 2009, dekat sebulan gak lah ngadap buku and jadi ulat buku,he3..

Bagus jugak ade exam nie,membuatkan aku jadi rajin sikit nak katamkan 1 kitab, utk persiapan exam, walaupun xde lah smapai habis, mesti ade yang xsempat habis, namun aku tawakkal je pi exam. he3.. alhamdulillah, cam biasa ada yang boleh jawab ngan mudah, ade gak yang membuatkan dok termenung melayan blues dalam dewan exam.. mana tak nye, satu kitab kene baca, soalan 2 @ 3 je. Pastu kekadang bentuk umum, yang perlukan huraian yang panjangnya macam cerpen.. mau x termenung kat situ.. he3..

sudah 11 paper yang aku lalui.. ade lagi 1 paper je lagi.. tapi semangat nak exam semakin luntur, bak baju yang terkena clorox.. impak maksima dari kawan2 aku yang lain dah habis exam pun,he3.. semua student baik syariah, kuliah qur'an mahupun sebahagian besar dak2 usuluddin dah habis exam, tinggal kos aku je yang xhabis lagi.. rase tertekan je, cam kene lenyek ngan bantal golek je rasenye.. hhuhuhu..

mana taknye tertekan, kita dok lagi ngadap kitab, derang dah de yang jalan pi umah2 kawan kat daerah lain, pastu adelak yang dah siap2 beli barang utuk pulang ke Malaysia, ade lak yang dok main bola je kat padang nak releskan tensen.. Tapi aku maish juga setia ngan kitab.. xpe lah, sesungguhnya Allah itu bersama orang2 yang sabar..

so came on baha.. u can do it. gambate, chaiyok and all the best for u.. he3, itu je lah yang aku katakan dalam hati utk terus membakar dan memanaskan enjin aku, agar x mati di tengah jalan, kalau lah mati tengah jalan, mau menangis aku bile kuar result nanti.. hehe.. Ape2 pun, kepada dak2 akidah falsafah tahun 3, teruskan usaha anda utk last paper hari khamis nie, pastu kita akan ade Oral Qur'an lak.. abih je 2 benda nie, Alhamdulillah habis sudah tempoh ujian yang begitu getir ini.. semoga kita sama2 naik ke tahun 4.. amin....

pas exam, banyak dah plan yang aku rancang, 1st sekali nak pi tengok pantai untuk melegakan urat2 yang menegang di otak2 aku ni. Pastu nak ziarah uamh kawan2 yg dah lama x pi umah derang. DPMT lak, dalam akhir bulan 6 sudah ade aktiviti sukan untuk student TANTA mereleskan tensen. Leh lah lepaskan geram kat bola tu, tapi ingat, bersukan tu biar berhati2 agar tiada kecederaan yang teruk berlaku.. safety first ok..

ok lah takat nie je dulu, luahan perasaan orang yang masih belum habis exam.. doakan aku berjaya yer.. thanksss...

wassalam....

p/s : kawan2 usuluddin tahun 05/06, anda semua dijemput ke rumah kawan arab HAMID untuk meraikan perkahwinan beliau pada 21/6 ni.. moh ler kite pi beramai2...

No comments: