Sunday, June 28, 2009

Minggu Mahabbah Keluarga Tanta (MMKT)

gambar hiasan (piala exco tahun lepas)

salam..

Dah beberapa minggu juga aku x update blog aku ni.. maaf lah yer,sekarang ni agak sibuk ngan tugasan promosi Trip ke MATRUH & SIWA. Dan juga Program MMKT yang sedang berlangsung.

Sudah menjadi tradisi bagi pelajar Malaysia Universiti Al-Azhar cawangan Tanta di bawah teraju Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta (DPMT) akan mengadakan hari keluarga pada cuti musim panas selepas berakhirnya imtihan. Oleh itu pada tahun ini, tarikh yang di pilih oleh AJKT DPMT untuk melaksanakan MMKT ialah pada 27 hingga 29 Jun 2009.

Hari ini hari kedua program berlangsung. Letih badan ini bile menyertai sebahagian acara, almaklumlah dengan badan yang comel dan juga jarang bersukan, membuatkan tulang2 jadi keras, bila bersenam sikit mula lah sakit2 satu badan. hehehe...

Antara acara yang aku masuk ialah : 1) tiup belon sampai pecah edisi berkumpulan (menang) 2) makan buah epal (kalah walaupun aku lah peserta paling besar huhuhhhu..) untuk acara hari ini lak : 1) bola tampar (alhamdulillah menang tapi lom habis lagi) 2) gusti lengan (kalah jugak). 3) Tarik tali (kene paksa main sebab mempunyai badna yang gagah..huhuhu.. alhamdulillah menang)..

Kapten suh masuk pidato, tapi aku terpaksa tolak sebab gayat diri depan orang ramai.. kang mula lah gabra, isi lain cakap lain.. huhuhu.. lingkup jadinya... Sian kat kapten kene cari orang lain di akhir2 masa ni. Maafkan saya yer kapten..

Antara acara yang menjadi sajian setiap kali hari keluarga ianya terbagi kepada 2 bahagian outdoor dengan indoor. Antara acara outdoor ialah bola sepak, bola tampar, sepak takraw, tarik tali dan sukaneka rakyat (tiup tepung,makan epal, lari dalam guni, basikal lambat, lari ikat kaki, tiup belon sampai pecah dan bermacam2 lagi)

Bagi acara indoor lak, seperti biasa debat ala parlimen, pidato, khutbah, pantun, syair, berlakon, khat, ping pong dan macam2 lagi. Alhamdulillah sambutan seperti tahun2 yang sebelumnya amat menggalak kan walaupun ramai juga yang pulang ke tanah air dimusim cuti ni. Ianya juga diserikan lagi dengan penyertaan pelajar2 Perubatan Tanta yang sporting bukan sportrim yer tu untuk kereta..hehehe..

Pada pendapatan dan pandangan saya yang masih clear tanpa cermin mata mahupun cermin muka, objektif untuk MMKT dapat juga terlaksana dengan baik iaiatu merapatkan ukhwah antara sesama pelajar di TANTA baik pelajar agama mahupun pelajar perubatan.

Semoga tradisi ini menjadi amalan yang berterusan di bumi Tanta ini sehinggalah pelajar malaysia yang terakhir berada disini. Aminn...

p/s : bagi kawan2 yang belum menghadiri lagi MMKT, apa tunggu lagi, mai lah YOP.. esok hari last dah rugi wei kalau x datang.. Dan esok juga akan diadakan perasmian penutup dan juga penyampaian hadiah bagi para pemenang...

wassalam...

No comments: