Sunday, January 18, 2009

Exam vs Palestin



salam..

Alhamdulillah.. sudah 4 paper berlalu hari ini. Tinggal lagi 2 paper sahaja lagi, sebelum aku akan menyibukkan diri dengan persiapan Program Printis Puncak Sinai 09. Dalam sibuk-sibuk study untuk menghadapi imtihan, sempat juga semalam aku mengikuti secara langsung perkembangan Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Terengganu.

Alhamdulillah di sana juga satu berita gembira untuk semua pendokong dan penyokong perjuangan Islam di tanah air. Calon pas Iaitu Abdul Wahid Bin Endut telah memenangi kursi Parlimen KT dengan Majoriti 2 ribu lebih. Tahniah diucapkan dan semoga beliau dapat menjalankan amanah yang diberikan dengan baik. Kerana amanah itu akan dipersoalakan kelak di hadapan Allah.

Namun dalam kegembiraan tersebut, hati ku turut sayu kerana pembantaian yang berterusan dilakukan oleh rejim zionist Laknatullahi alahim ke atas saudara seagama ku dibumi suci Palestin. Aku hanya mampu berdoa dan bersedih sahaja disini melihat angka yang syahid semakin meningkat terutamanya dari golongan kanak-kanak dan wanita. Apa dosa mereka, mereka bahkan tidak mengangkat senjata untuk melawan israel, mereka hanya bersembunyi dirumah-rumah mereka yang dibedil dengan rakusnya oleh zionist.

Alasan israel ketika menyerang Gaza ialah untuk menghapuskan HAMMAS, namun kenapa orang awam yang tidak mengangkat senjata turut menjadi korban?? dari sudut pandang aku, menghapuskan HAMMAS hanyalah sebagai satu alasan sahaja yang diberikan oleh zionis, serangan yang mereka lakukan yang sudah masuk ke hari 23 ini lebih kepada ingin menyembelih semua umat islam di Gaza.

Kerana corak serangan mereka lebih kepada mengepung dan memutuskan bekalan makanan dan ubat-ubatan serta menyerang sekolah dan tempat-tempat awam lainnya, dengan alasan terdapat tentera HAMMAS bersembunyi disitu. Alasan tersebut tidak masuk akal langsung, lebih menunjukkan ke jahilan pemimpin mereka dalam memberi alasan budak-budak kepada sidang media.

Sementara itu, Sempadan Rafah masih belum dibuka lagi oleh Mesir untuk menghantar bantuan makanan dan ubatan masuk kedalam Gaza. Ramai badan-badna kebajikan yang "tersangkut" dan terpaksa "berkampung" di situ sementara menunggu kebenaran dari pihak Mesir. Pelarian juga yang ingin berlindung dikawasan Mesir juga tidka dapat keluar akibat dari sempadan yang tidak dibuka. Aku sungguh pelik kenapa Mesir yang merupakan negara yang mempunyai kekuatan tentera yang besar dan dikatakan berani, kelihatan seperti "Pondan" yang hanya mampu mengikut telunjuk dan arahan israel yang pernah menjadi musuh mereka suatu ketika dulu.

Seandainya pintu sempadan dibuka, aku cukup yakin ramai mujahidin yang akan masuk ke Gaza untuk sama-sama berjuang melawan zionis disana. Dan bantuan makanan serta ubat-ubatan boleh disalurkan dengan sebaiknya kepada penduduk Gaza. Cuba kita bayangkan nasib saudara kita disana, sudahlah diserang, Hospital juga sudah penuh, bekalan makanan pasti terhenti akibat peperangan, bilangan yang cedera semakin ramai, apa yang ingin mereka makan? dan dimana mereka mahu dapatkan bekalan ubatan yang semakin terhad??

Semoga Allah memberikan bantuan dan kuatkan hati-hati umat Islam di? Gaza agar mereka terus gagah dalam mempertahankan bumi al-quds bahkan demi agama yang tercinta. Gaza, kalian tidak keseorangan, doaku sentiasa bersama mu, andai takdir memilih untuk aku juga menjadi salah seorang pejuang di bumi mu. Pasti aku akan bersedia kesana berjuangan bersama mu melawan kuffar zionis LAKNATULLAHI ALAIHIM..

wassalam...

No comments: