Sunday, September 5, 2010

aku dan ramadhan


salam...

lagi beberapa hari lagi ramadhan akan melabuhkan tirainya, ia akan kembali semula dari menjadi tetamu kita.. adakah kita manfaat kan sebaiknya waktu kita dengan ramadhan yang datang bertandang membawa 3 kebaikan bersamanya atau kita sia2kan sahaja kedatangannya dengan buat tak tahu saja... renung2kan lah yer...

kali ini aku nak berkonsgi pengalaman atau peristiwa yang aku pernah lalui sepanjang ramadhan yang aku tempuhi.. kebanyakan nya peristiwa2 semasa aku kecil dulu.. saja nak kongsi pengalaman pahit aku dibulan ramadhan.. :)

anatara peristiwa yang pernah belaku pada diri aku pada bulan ramadhan ialah :

1. jari aku kene mercun padi... sib baikk xde ape2 cume melecet sikit je.. mak aku dah gertak dah cakap tangan nanti putus.. masa tu dah nak raya.. huhu... Tongue Tongue

2. pastu penah jugak mata aku hampir buta dek kerana ade kawan yang dok main campak bunga api besi tu terkena kawasan mata.. Alhamdulillah x kena bola mata cume kene kawasan kelopak mata.. abih dah raya dengan bertutup mata sebelah.. sampai digelar lanun.. huhuhu... Tongue Tongue

3. pernah gak aku naik belakang lori.. cam biasa budak2 suke naik lori pijak kat belakang tu.. sekali hari tu aku salah step nak terjun.. abiss berseret lutut kat tanah.. dah balik nangis2 lutut dua2 belah meleleh darah sebab koyak kulit... huhu.. balik kene tambah lagi ngan mak aku.. sbb nakal sngat.. last2 tahun tu beraya dengan berbungkus lutut lah.. lambat nak sembuh bab kat lutut kan selalu gerak.. 2 minggu pas raya baru sembuh.. dah xleh colect duit raya.. dok umah je wat muke kesian.. dapat gak lah duit raya dari sedara mara yang datang... huhuhu...

tu lah antara peristiwa yg aku pernah lalui di bulan ramadhan... dan aku juga lahir pada bulan ramadhan.. sebab tu kot banyak peristiwa yg berlaku kat aku dibulan ramadhan.. hehehe... sempena besdey lah katakan... huhuhu... Tongue Tongue Tongue Tongue

selamat menyambut hari kemenangan "AIDILFITRI"..

wassalam...

No comments: