Tuesday, November 18, 2008

Pengembaraan ku bermula lagi..

salam...

Apa kabar teman-teman seperjuangan sekalian.. semoga kalian berada dalam perlindungan Allah hendaknya..

Insya Allah esok pengembaraanku untuk menuntut ilmu di bumi musa dan firaun akan ku sambung semula setelah hampir 4 bulan aku meninggalkan tempat pertembungan jahiliyah dan juga dakwah itu. Hari ini tamatlah sudah cuti semester ku yang pada mulanya pendek, tapi ku panjangkan dek kerana lama tidak pulang ke tanah air. Oleh kerana hendak berada disisi keluarga dalam tempoh yang lama, maka aku pun menambah cuti yang asalnya 3 bulan menjadi 4 bulan. Dengan pertambahan cuti itu, maka bertambah jugalah usaha yang perlu aku lakukan bagi mengejar semulal pelajaran-pelajaran yang telah kutinggalkan.

Kawan-kawan sudah pun memulakan kuliahnya hampir sebulan yang lalu namun aku dengan selamba badaknya dok rileks je kat rumah. Nasib baik lah mak ngan ayah aku tidak tau yang aku tambah sikit cuti semester aku agar menjadi panjang. andainya depa tau, mau naya aku kene basuh baik punya guna clorox dan juga daynamo. Tapi tak pe lah, sebelum berangkat pulang tadi aku dah pun mintak maaf kepada keduanya, maknanya kira terhapuslah dosa ku tadi berkat kemaafan dari keduanya.. hehehe.. leh ke macam tu?? kalau tak boleh bagi tau eh..

Semasa tulisan ini aku taip, aku masih tersangkut dekat lapangan terbang Changi, dok menunggu flight aku seterusnya pada jam 2.20 pagi, sedangkan aku sampai kesini pada jam 9.30 malam. Bayangkan betapa lamanya aku tersangkut kat sini. Nasib baik lah ada internet free 15 minit ni, leh gak aku wat apa-apa yang patut, baca e-mail,bukak friendster dan meng"up date" blog aku yang dah berhabuk nie.. Kirenye taklah masa aku tersadai kat sini terbuang begitu sahaja, sebaliknya aku buang dengan ngadap pc ni.. sib baik lah pc ni tak boleh di tanggalkan, kalau tidak, mau akau bawak naik plane.. leh gak sambung chat kat atas kapal terbang.. heheheh..

ok lah masa dah nak tamat.. jumpa lagi lain waktu.. doakan pengembaraan ku kali ini lebih mendapat banyak hasil dari yang lepas.. amin ya rabbal alamin...

wassalam..

No comments: