Tuesday, October 21, 2008

Di penghujung percutian..


salam...


Apa khabar sahabat sekalian.. semoga berada dalam keadaan sehat lah hendaknya..


Entahlah aku pun tidak tahu mengapa begitu berat sekali jari ini untuk meng"up-date" blog aku yang kian dipenuhi sawang ini dek kerana lama tidak di perbaharui isi kandungan nya. kalau nak kata susah nak conect internet, mustahil.. kerana saban hari aku akan masuk ke bilik komputer sekolah untuk search apa-apa yang ingin ku cari, namun untuk menyempatkan diri untuk up-date blog terasa susah sekali.


Mungkin kerana idea yang kurang dan juga kepala yang berseabut dek kerana melayan perangai anak murid yang terkadang nakal membuatkan hati-hati cikgu jadi geram.. Sesekali terfikir juga aku, mungkin begini lah perasaan guru yang mengajari ku dulu sewaktu aku nakal di sekolah rendah. Pesanan aku buat kalian yang ingin mengabdikan diri dalam profesien perguruan, sifat sabar anda perlulah tebal kerana bukan mudah hendak mendidik murid-murid yang baru ingin mengenal dunia.


Namun sedar tak sedar, sudah hampir 3 purnama aku bergelar guru. Sepurnama sahaja lagi cuti ku akan berakhir dan aku akan meneruskan permusafiranku untuk mencari ilmu di bumi anbiya' dan firaun. Tempat yang sudah amat kurindui, terutamanya teman-teman seperjuangan yang masih berada disana. Insya Allah, pada 18/11/08 ini aku akan terbang semula ke egypt untuk meneruskan pengajianku yang tertunda kerana cuti. Semoga dengan pulangnya aku ke tanah air, memberi semangat baru kepadaku untuk terus berusaha sehingga mencapai kejayaan disana.


Doakan aku ya kawan-kawan... setakat ini dulu yang mampu aku kongsikan.. walaupun banyak lagi perkara-perkara yang ingin ku kongsikan bersama kalian.. moga berjumpa dilain waktu..


Wassalam....

No comments: